10 نکته کلیدی درست کردن قهوه اسپرسو موکاپات

1. خرید قهوه موکاپات شما بسته به تعداد قهوه ای که قصد دارید تهیه کنید باید انجلم شود. یعنی اگر شما در هر بار استفاده از موکاپات  تنها یک فنجان قهوه لازم دارید باید موکاپات یک کاپ خریداری کنید و اگر 3 فنجان لازم دارید موکاپات 3 کاپ، زیرا استفاده از موکاپات 3 کاپ برای درست کردن یک فنجان قهوه باعث میشود عصاره گیری به درستی انجام نشود.

2. قهوه ای که برای درست کردن با موکاپات استفاده می شود با قهوه دستگاه اسپرسوساز تفاوت دارد و لازم است درشت تر آسیاب شود. پس برای اینکه قهوه شما بیش از اندازه تلخ نشود، قهوه مناسب برای موکاپات خرید کنید. اگر موقع درست کردن قهوه موکاپات متوجه شدید که قهوه از لوله خروجی جرعه جرعه خارج شده و میپاشه، یعنی قهوه شما خیلی ریز آسیاب شده و مناسب نیست.

3. قهوه داخل سبد موکاپات را به هیچ وجه فشرده نکنید. فشاری که موکاپات برای عصاره گیری تولید میکنید حداکثر 2 بار می باشد در حالی که این فشار در اسپرسوساز 10 بار می باشد، پس اگر پودر قهوه را زیاد فشرده کنید دستگاه توان خروج عصاره را نخواهد داشت. تنها کافیست پودر قهوه را داخل سبد پر کرده و آن را با دست مرتب کنید.

4. از هیچگونه فیلتر برای درست کردن قهوه با موکاپات استفاده نکنید چون ممکن است باعث افزایش فشار در آن شده و باعث ترکیدن موکاپات شما شود.

5. برای درست کردن قهوه با موکاپات باید از آب داغ استفاده کنید. استفاده از آب سرد باعث میشود فرآیند عصاره گیری طولانی شده و قهوه شما بیش از اندازه تلخ شود.

6. پودر قهوه ترک به هیچ وجه برای درست کردن قهوه با موکاپات مناسب نیست و به خاطر ریز بودن بیش از حد؛ خطر انفجار دستگاه را افزایش میدهد.

7. استفاده از شیر در محفظه موکاپات یک کار کاملاً اشتباه می باشد. با اینکار شما به نوعی باید با موکاپات خود خداحافظی کنید، زیرا با اینکار دستگاه شما هم بوی خیلی بدی میگیرد و هم رنگ آن عوض می شود و دلیل این موضوع وجود پروتئین و چربی های موجود در شیر می باشد.

8. حرارتی که زیر موکاپات استفاده می کنید باید متوسط رو به پایین باشد و استفاده از حرارت بالا باعث می شود که عصاره گیری سریع شده و قهوه شما قوام و طعم مناسب نداشته باشد.

9. اگر نمی دانید که چه زمانی باید حرارت را خاموش کنید باید گفت لازم است موقع عصاره گیری درب موکاپات را باز کنید و به مخروط داخلی آن دقت کنید. هنگامی که عصاره گیری شروع می شود قهوه به صورت مدام و یک دست خارج می شود و به محض اینکه قهوه شروع به صدایی شبیه به “قرقر” کرده و به صورت چکه ای از مخروط خارج شده باید حرارت را خاموش کنید.

10. برای طعم بهتر قهوه بهتر است که بعد از خاموش کردن حرارت، محفظه زیری موکاپات را زیر آب سرد بگیرید تا عصاره گیری شما به سرعت متوقف شود.

تهیه کردن قهوه اسپرسو با موکاپات کار سختی نیست و تهیه آن بیشتر نوعی هنر است تا علم؛ در عین حال قسمت بزرگی از لذت نوشیدن اسپرسو به تهیه کردنش برمی‌گردد.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد